معماری آترینا

آدرس:

تهران، تهرانپارس، خیابان اتحاد

تلفن:

پارتیشن تک جداره چیست و چه مزایا، معایب و کاربردی دارد؟

پارتیشن تک جداره چیست و چه مزایا، معایب و کاربردی دارد؟

یکی از بهترین راهکارها برای زیباسازی فضای داخلی و خلق یک چیدمان جذاب به سبک دکوراسیون مدرن، تفکیک یک فضای بزرگ به بخش‌های کوچک‌تر با استفاده از پارتیشن تک جداره و دوجداره می‌باشد. پارتیشن تک جداره یک گزینه عالی برای جداسازی بخش‌های مختلف فضا از یکدیگر بوده و باتوجه به مزایای منحصربفرد و جلوه چشم‌نوازی که دارد، چندین سال است که از تقاضای زیاد و حجم فروش بالایی برخوردار می‌باشد. اگر شما هم قصد تغییر دکوراسیون یا تفکیک بخش‌های مختلف یک فضا در منزل یا محل کار خود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که تا قبل از اقدام جهت خرید پارتیشن اداری بیاموزید که پارتیشن تک جداره چیست و چه کاربردهایی دارد.

پارتیشن تک جداره چیست؟

پارتیشن دوجداره برای تفکیک فضا به بخش‌های کوچکتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این جداکننده از متریال‌های مختلفی ساخته شده و به منظور بهینه‌سازی و جلوگیری از هدر رفت فضا، در اماکن مختلف اداری و مسکونی نظیر بیمارستان، شرکت‌ها، مدارس، ادارات دولتی، منازل و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارتیشن‌ها نسبت به سایر جداکننده‌ها، جلوه مدرن و به‌روزتری داشته و با سبک دکوراسیون مینیمالیسم تطابق بالایی دارند، به همین خاطر امروزه در سرتاسر دنیا از این محصول به عنوان یک عنصر اصلی جهت تفکیک فضا به بخش‌های مختلف کوچک‌تر یاد می‌شود.

در ضمن از نظیر هزینه و صرف زمان هم پارتیشن تک جداره بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از دیوارهای سنتی گچی و سیمانی است. زیرا در سریع‌ترین زمان ممکن نصب شده و باتوجه به متریال مصرفی، و کیفیت و مزایایی که دارد؛ نسبت به سایر جداکننده‌ها از قیمت مناسب‌تری برخوردار می‌باشد.

جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت پارتیشن تک جداره تماس بگیرید.

تماس

بهترین جنس پارتیشن تک جداره

همانطور که گفته شد، برای ساخت پارتیشن تکجداره از انواع متریال‌های مختلف استفاده می‌شود که رایج‌ترین آن ام دی اف است. حال شاید برایتان سوال باشد که دلیل محبوبیت و برتری ام دی اف چیست؟ در پاسخ باید گفت متریال ام دی اف از جمله مشتقات چوب است که با ترکیب خرده چوب و چسب رزین، تحت حرارت و فشار بالا حاصل می‌گردد.

از این‌رو مقاومت و استحکام بالایی دارد. از طرفی هم نسبت به چوب طبیعی قیمت پایین‌تری داشته و مقرون به‌صرفه‌تر است. فلذا اگر از ما بپرسید که بهترین جنس پارتیشن تک جداره چیست؟ بدون شک ام دی اف انتخاب ماست. در باب این متریال، امروزه از دو مدل آن با ضخامت‌های مختلف استفاده می‌شود که عبارتند از: ۶ میلی‌متر و ۱۶ میلی‌متر. هر دو متریال در ساخت جداکننده تکجداره مورد استفاده قرار می‌گیرند که بسته به شرایط محیطی، ابعاد محصول، بودجه کارفرما و… تعیین می‌شود که کدام یک به عنوان عنصر اصلی مورد استفاده قرار گیرد.

کاربردهای پارتیشن تک جداره

پارتیشن‌های تکجداره در کنار ویژگی‌های مشترک، بسته به نوع متریال، کاربردهای خاص خود را هم دارند. به طور مثال  پارتیشن تک جداره شیشه‌ای قابلیت هدایت نور را به فضای داخل هر بخش داشته و از طرفی هم سبب افزایش تعاملات بین کارمندان می‌شود.

در مقابل پارتیشن دوجداره ام دی اف دارای بافتی متراکم و کدر بوده و در صورتیکه با متریال شیشه ادغام نگردد، جداره‌ها قابلیت هدایت نور را نخواهند داشت. در عوض پارتیشن دوجداره ام دی اف بهترین گزینه برای ایجاد حریم خصوصی در ادارات و شرکت‌ها محسوب می‌شود که منجر به افزایش تمرکز کارمندان شده و راندمان و بازده کاری یک محیط تجاری چند برابر خواهد شد.

یکی دیگر از کاربردهای این جداکننده‌ها، به خصوص در منازل این است که می‌توان بخش‌های مختلف خانه را به واسطه ان از یکدیگر جداسازی کرد. مثلا شما می‌توانید با صرف هزینه کمتر (نسبت به ساخت دیوارهای بتنی و…) به کمک وسیله یک پارتیشن تک جداره کارامد و زیبا، فضای آشپزخانه و ورودی را از پذیرایی جدا کنید. حتی اگر فرزند شما جایی برای بازی در خانه نداشته اما اتاق نسبتا جادار و بزرگی داشته باشد، می‌توان با پارتیشن‌‌‌ قسمتی از اتاق خواب او را جدا کرده و یک اتاق بازی جمع‌وجور در یک گوشه ایجاد کرد.

کاربردهای پارتیشن تک جداره

مزایای پارتیشن تک جداره

به طور کلی پارتیشن‌‌‌ نسبت به سایر جداکننده‌ها مزایای متعددی دارد که سبب برتری آن شده و به واسطه همین پوئن مثبت، طرفداران پروپاقرص زیادی را به خود جذب کرده است. امروزه در سرتاسر دنیا اغلب برای تقسیم بندی فضای امکان سرپوشیده، بسته به کاربری محیط و آنچه نیاز می‌باشد، از انواع پارتیشن تک جداره و دوجداره استفاده می‌شود.

به طور مثال برای تفکیک فضای ادارات و شرکت‌ها به منظور ایجاد حریم خصوصی برای کارمندان، این محصول بهترین گزینه خواهد بود. با این وجود آنچه در این میان حائز اهمیت است، مزایای پارتیشن‌‌‌ می‌باشد که سبب شده تا به این حد از محبوبیت در بین خریداران برسد. برخی از مهم‌ترین مزایای پارتیشن‌‌‌ تک جداره به شرح زیر می‌باشد:

  • قیمت مناسب و مقرون به‌صرفه نسبت به سایر جداکننده‌ها
  • کیفیت مناسب و ماندگاری بالا
  • تنوع بالای طرح و حتی امکان انتخاب تناژ رنگ مدنظر
  • امکان انتخاب متریال‌های مختلف و حتی ترکیب چند مدل با یکدیگر
  • قابلیت طراحی و اجرا در سه ارتفاع کوتاه، نیمه بلند و متصل به سقف
  • امکان جابه‌جایی در سریع‌ترین زمان نسبت به دیوارهای بتنی و گچی

معایب پارتیشن تک جداره

معایب پارتیشن تک جداره بسته به نوع متریال مصرفی در ساخت آن متفاوت خواهد بود. به طور مثال یکی از معایب پارتیشن‌های چوبی و ام دی اف این است که اگر برای مدت طولانی در مجاورت آب و رطوبت قرار گیرند، دچار فرسودگی و تغییر رنگ خواهند شد. همچنین در صورت ترک خوردگی یا شکستگی، ترمیم آن سخت و گاها غیر ممکن خواهد بود.

پارتیشن‌های شیشه‌ای با وجود اینکه نورگیر مناسبی داشته و قادر به هدایت نور در فضای داخلی می‌باشند، چندان تاثیری بر حفظ حریم در اماکن کاری نداشته و بدین منظور لازم است تا از تزئینات اضافی نظیر پرده، کرکره و… استفاده کنید که هزینه مازاد به همراه خواهد داشت.

راجع به معایب پارتیشن‌های چولی هم می‌توان به قسمت بالای آن نسبت به سایر مدل‌ها اشاره نمود.

با این وجود زیبایی و جلوه مدرن این جداکننده، به همراه تاثیر مثبتی که بر بهینه‌سازی فضای داخلی دارد، سبب شده تا نسبت به سایر نمونه‌های هم رده خود برتر بوده و انتخاب بسیاری از مشتریان باشد.

معایب پارتیشن تک جداره

قیمت پارتیشن تک جداره

در بخش‌های قبلی پیرامون این که پارتیشن‌‌‌ تک جداره چیست و چه کاربردی دارد، صحبت کردیم. حال قصد داریم شما را با عوامل تاثیرگذار بر قیمت پارتیشن تک جداره نیز آشنا کنیم تا در صورت نیاز، به شخصه توان محاسبه و تخمین هزینه‌های احتمالی را داشته باشید.

متراژ فضای داخلی

این پارامتر تاثیر مستقیمی بر قیمت پارتیشن تک جداره خواهد داشت، زیرا هر اندازه که وسعت محیط پروژه بیشتر باشد، برای پارتیشن بندی نیاز به مواد مصرفی بیشتری خواهد بود و در همین راستا، نصب آن زمان بیشتری برده و قیمت پایانی کار افزایش خواهد یافت.

نوع متریال مصرفی

طبیعتا میان قیمت ام دی اف، شیشه، فلز و… تفاوت قابل توجهی وجود دارد، پس هر کدام را که برای پروژه خود انتخاب کردید، قسمت متفاوتی در ازای آن خواهید پرداخت.

طرح و رنگ

طرح و رنگ نیز به نوبه خود بر قیمت پارتیشن تک جداره تأثیرگذار خواهند بود. به طور مثال منبت کاری و حکاکی بر روی چوب، قیمت آن را افزایش می‌دهد؛ یا نوع روکش و طرح ام دی اف، بر روی بهای آن تأثیرگذار می‌باشد.

یراق آلات مصرفی

برند یراق آلات مصرفی و تعداد این لوازم بر روی قیمت آن تاثیرگذار می‌باشند. پس هر اندازه تعداد این لوازم بیشتر بوده یا از برند معروف و مشهوری باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت.

جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت پارتیشن تک جداره تماس بگیرید.

تماس
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.