معماری آترینا

آدرس:

تهران، تهرانپارس، خیابان اتحاد

تلفن:

آیا کابینت مگنتی خوبه؟ مزایا و معایب کابینت مگنتی

آیا کابینت مگنتی خوبه؟ مزایا و معایب کابینت مگنتی

امروزه کابینت نقش  بسیار مهمی در زیبایی دکوراسیون آشپزخانه دارد. اگر قصد نصب کابینت مگنتی را دارید، ابتدا باید به طور کامل آن را بررسی کرده و تمام جوانب آن را بسنجید. این کابینت‌ها در کنار مزایایی که دارند، به همان اندازه دارای معایبی نیز هستند. قبل از خرید کابینت، ممکن است با این سوال روبرو شوید که آیا کابینت مگنتی خوبه؟ در این مطلب قصد داریم تا به این سوال مهم پاسخ دهیم. آشنایی با مزایا و معایب کابینت مگنتی شما را به سمت انتخابی بهتر هدایت می‌کند.

جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت کابینت ام دی اف تماس بگیرید.

تماس

کابینت مگنتی چیست؟

نوعی کابینت بدون دستگیره است که به کمک مگنت یا همان آهنربا و فنر باز و بسته می‌شود. آهنربا موجب بسته شدن درب و فنر موجب باز شدن آن می‌شود. دستگیره این کابینت‌‌ها به صورت مخفی است.

برای باز شدن در کابینت باید دست را در محل قرارگیری مگنت قرار دهید و سپس درب را به طرف داخل فشار دهید و رها کنید. این کار باعث می‌شود تا زبانه مگنت به سمت جلو حرکت کند و یک فضای خالی میان درب و کابینت به وجود بیاید. این فضای خالی کمک می‌کند تا در کابینت باز شود. بستن در هم به همین صورت است. کافیست در کابینت را به داخل فشار دهید تا زبانه نیز به داخل حرکت کند و در بسته شود.

این کابینت می‌تواند رنگهای متفاوت و متنوعی داشته باشد و به راحتی با آشپزخانه شما ست شود. مهم نیست که قیمت کابینت مدرن یا قیمت کابینت نئوکلاسیک چقدر است، شما با استفاده از دستگیره‌های مخفی یا آهنربا و فنر در کابینت‌های آشپزخانه، میتوانید به سادگی زیبایی را به محیط آشپزخانه خود هدیه کنید. همچنین مزایای بسیار دیگری که در ادامه به طور کامل به شرح آن‌ها می‌پردازیم.

مزایا و معایب کابینت مگنتی

در این بخش به مزایا و معایب استفاده از مگنت می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم که آیا کابینت مگنتی خوبه یا نه.

مزایا

مهمترین مزایای کابینت مگنتی به شرح زیر است:

ظاهر زیبا و منحصربفرد

کابینت مگنتی ظاهر ساده و شیکی دارد و این سبک از طراحی بسیار زیبا و مدرن است. جلوه زیبایی به آشپزخانه شما می‌دهد و به شکل بسیار خلاقانه و کاربردی تهیه شده است. استفاده از آن‌ فضایی لوکس و شیک در آشپزخانه فراهم می‌کند. این مدل کابینت‌ بسیار ترند و پرطرفدار است.

قابل استفاده برای طولانی مدت

از دیگر مزایای کابینت مگنتی می‌توان به این موضوع اشاره داشت که این کابینت به دلیل ظاهر ساده‌ای که دارد، هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد. بنابراین به راحتی برای طولانی مدت قابل استفاده است.

استفاده آسان

استفاده از کابینت مگنتی بسیار ساده بوده و نیاز به روش یا نگهداری خاصی ندارد. در واقع از نظر کارکرد، گزینه مناسبی برای آشپزخانه است و به راحتی نیز باز و بسته می‌شود.

نظم دادن به فضای آشپزخانه

با استفاده از این کابینت‌ها دیگر هیچ ابزاری روی درهای کابینت آشپزخانه قابل مشاهده نیست و با یک سطح صاف و صیقلی روبرو خواهید شد. در واقع آشپزخانه شما بسیار خلوت‌تر و منظم‌تر به نظر خواهد رسید. همچنین عدم استفاده از دستگیره موجب می‌شود تا آشپزخانه مرتب‌تر به چشم بیاید.

آسیب و خطر کمتر

با استفاده از این کابینت‌ها دیگر نیاز نیست مراقب آن باشید که وسایل مختلف به آن‌ برخورد کرده یا در مواقع رفت‌و‌آمد لباس به دستگیره آن گیر کند. کابینت‌های مگنتی به علت نداشتن دستگیره، این مشکل را برای شما ایجاد نمی‌کنند.

کمک به داشتن آشپزخانه‌ای امن و مطمئن

با این کابینت‌ها آشپزخانه‌ای امن‌تر خواهید داشت و با خیال راحت می‌توانید هر وسیله‌ای را در کابینت‌های آشپزخانه‌تان قرار دهید. این مورد از مهم‌ترین مزایای کابینت مگنتی است.

سازگاری با هر محیط و دکوراسیون

این مدل کابینت به راحتی با هر فضا و دکوراسیونی ست می‌شود و بسیار سازگار است. بنابراین از این بابت جای هیچ گونه نگرانی نیست.

به کودکان آسیبی نمی‌رساند

اگر کودک دارید، استفاده از کابینت‌های مگنتی گزینه بسیار مناسبی برای شما است. زیرا این کابینت به آسانی باز و بسته نمی‌شود و کودکان قادر به باز و بسته کردن آن‌ نخواهند بود. همچنین نمی‌توانند یا دستگیره‌ها بازی کرده، آن‌ها را بشکنند یا به خود آسیبی برسانند.

تعمیر آسان

تعمیر کردن این کابینت بسیار ساده بوده و به آسانی تعمیر می‌شود. بنابراین نگران بروز مشکل در این مدل کابینت نباشید. این کابینت‌ به گونه‌ای طراحی شده تا کاربر بتواند به راحتی آن را تعمیر و از آن استفاده کند.

بزرگتر نشان دادن فضا

این مدل کابینت موجب می‌شود تا آشپزخانه شما بسیار بزرگتر به نظر برسد. بنابراین مناسب خانه‌هایی است که آشپزخانه کوچکی دارند. نبود دستگیره موجب می‌شود تا فضای آشپزخانه شما وسیع‌تر به نظر بیاید.

مزایای کابینت مگنتی

معایب

مهمترین مزایای کابینت مگنتی به شرح زیر است:

تمیزکاری دشوار

این کابینت باید مرتبا تمیز شود. زیرا از آنجا که این کابینت دستگیره ندارد، برای باز و بسته کردن در آن‌ها باید انگشتان خود را روی سطح آن قرار دهید و سپس در را باز و بسته کنید. بنابراین پس از گذشت مدتی اثر انگشتان و لکه‌ها روی سطح در باقی می‌ماند. هر چه کابینت براق‌تر باشد، این لکه‌ها واضح‌تر خواهند بود. بنابراین، این کابینت نیاز دارد تا دائما تمیز شود و تمیزی کردن این کابینت‌ها دشوار است.

خرابی مگنت‌ها

امکان دارد پس از مدتی، عملکرد مگنت‌ها با مشکل روبرو شود. در این هنگام ممکن است مگنت گیر کند، باز نشود یا هنگام باز و بسته کردن، به خوبی چفت نشود. در نتیجه هنگام خرید توجه کنید که از محصولات با کیفیت و درجه یک در ساخت این کابینت‌ها استفاده شود.

هزینه نصب بالا

به علت خاص بودن و متفاوت بودن این کابینت‌ها، هزینه نصب آن‌ها نیز نسبتا بالاست و به بودجه زیادی نیاز دارد که قبل از خرید باید آن را در نظر بگیرید.

ماندگاری کم

عمر کابینت‌های مگنتی کمتر از دیگر کابینت‌هاست و این نکته‌ای است که قبل از سفارش و خرید باید حتما به آن توجه کنید.

معایب کابینت مگنتی

سخن پایانی

با توجه مواردی که اشاره شد، استفاده از کابینت مگنتی به‌جای کابینت‌های دیگر، علاوه بر کارایی بیشتر، زیبایی را هم به آشپزخانه می‌آورد. اما دارای معایبی نیز هست که با توجه به آن‌ها باید تصمیم نهایی را بگیرید. اینکه آیا کابینت مگنتی خوبه یا خیر موضوعی است که کاملا به خود شما، محیط خانه‌ و بودجه‌تان بستگی دارد. کابینت مگنتی برای افرادی مناسب است که علاقه ندارند درب کابینت را به کمک دستگیره باز کنند و طرفدار سبک مدرن یا نئوکلاسیک هستند. نصب کابینت مگنتی شاید ابتدا در نظر افراد بسیار سخت و پیچیده باشد اما بهتر است به افراد متخصص سپرده شود.

جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت کابینت ام دی اف تماس بگیرید.

تماس
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.